Bracelet; Red Rose

Vandaag een armband met betekenis; hij is gemaakt voor mijn moeder die afgelopen zomer 60 jaar is geworden. Een hele leeftijd, en ik ben blij dat ze die leeftijd bereikt heeft, dat is niet zo vanzelfsprekend meer voor iedereen.

Mijn moeder houdt erg van rode tinten, en draagt dit ook vaak. Zelf heeft ze een wat donkere huid, waardoor ik lichtbruine kralen gemixed heb met donkerrode kralen.
Ook heb ik het gecombineerd met twee staafjes van Tibetaans zilver, een goede kwaliteit die mooi blijft ook door het gebruik van de armband.

De armband heeft een verlengketting, zodat hij in verschillende maten kan worden gedragen. Ook vind ik een verlengketting een leuk, subtiele versiering die de armband mooi afmaakt.
Aan het einde van het verlengstukje heb ik een rode roos gemaakt. Mijn moeder houdt van rode rozen, en de rode roos staat voor; liefde, genegenheid, geluk, vreugde en kwetsbaarheid.
Een rode roos geeft mooi weer waar een vrouw voor staat; liefde en genegenheid is wat zij kan brengen en geven, en kwetsbaarheid is wat zij kan dragen binnenin, waar niemand het kan zien. De liefde en genegenheid overschaduwen de kwetsbaarheid, maar zij kan dit alles dragen.

4 thoughts on “Bracelet; Red Rose

Dankjewel voor jouw reactie!

