10 leuke nagel weetjes!

10_

Vandaag eens een heel andere post, namelijk over nagelweetjes!
Soms dan kom ik dingen op internet tegen dat ik nog niet wist, en wat wel erg bizar is. Deze weetjes moet ik natuurlijk met jullie delen 😉 Niet alles is leuk om te weten, zoals dat mannennagels sneller groeien dan vrouwennagels! Wie heeft dat nou bedacht? En wie heeft dat eigenlijk onderzocht? En hoe? Haha het is niet eerlijk!

Maar goed, lees gerust eens de 10 nagelsweetjes 🙂
Liefs, Jewelyz

P.S. Ik zie dat er ook veel meiden op mijn blog komen die minder met nailart hebben, vinden jullie het leuk om vaker non-nailart post te zien, zoals deze? Ik ben erg benieuwd, laat gerust weten wat jullie graag eens zouden willen zien op mijn blog!

nagelsss

1. Wist je dat je vingernagels elk jaar bijna 4 meter groeien?
Als je het dus niet bijhoud wordt het zo:
4meter
jak!

2. Wist je dat nagellak ongeveer 5000 jaar geleden is uitgevonden door de Chinezen? Ze gebruikten toen gelatine en bijenwas om nagellak van te maken.
china

3. Wist je dat mannennagels sneller groeien dan vrouwennagels? It’s not fair!
man using nail clipper

4. Wist je dat de traagst groeiende vingernagel de duim is?
duim

5. Wist je dat de snelst groeiende vingernagel de middelvinger is?
middelv

6. Wist je dat nagels knippen is slecht voor de nagel en kan de nagelplaten losmaken? Vijl daarom altijd je nagels in plaats van ze te knippen.
nagels

7. Wist je dat je je nagels kun je het beste rustig vijlen in één richting? Als je de vijl heen en weer ‘zaagt’ beschadig je je nagels meer, en komen er kleine barstjes in je nagel waardoor hij sneller afbreekt.
nagels

8. Wist je dat als je last hebt van breekbare nagels, je je nagels beter ovaal kunt vijlen?
Soorten nagels
(Dit vind ik zelf een handige tip voor meiden met breekbare nagels!)

9. Wist je dat de langste vingernagel ooit opgemeten was van een Indische man (Shridhar Chillal)? En deze vingernagel was 122 centimeter lang!
Langste nagel
(OK ik bied nu alvast mijn excuses aan voor deze vreselijk vieze foto: sorry!)

10. Wist je dat de duurste nagellak ter wereld €200.000 kost? Het is een flesje met zwarte nagellak en bevat 267 karaat zwarte diamanten!
azature
Pretty!

Hebben jullie nog leuke weetjes die hierboven niet staan? Ik ben benieuwd! Laat het mij weten via de comments hieronder 🙂

38 thoughts on “10 leuke nagel weetjes!

  1. Leuk artikel. mijn nagel groeit nog geen halve cm per maand dus dat is bijna 6 cm per jaar dus 4 meter vindt ik wel erg veel. Wow nr 10. is heel mooi jammer van de prijs daarvoor koop ik liever een huis

Dankjewel voor jouw reactie!

