Project: Nagelstash rek! #1

Hello ladies!

Na een eeuwigheid opzoek te zijn naar een mooi houten rekje waar ik (een klein deel hihi) van mijn nagellakstash kan opbergen, heb ik twee weken geleden bij de Intratuin een mooi houten letterbord gevonden!
Ik was eerst nog aan het twijfelen of ik zelf iets ging maken, met houten planken en timmeren, zagen… hm nee dat was mij toch iets té creatief ;-). Mijn man was niet super enthousiast toen ik hem vroeg of hij geen zin had om lekker te klussen ‘zoals alle mannen doen voor hun vrouw’ maar nee, dat ging hem ook niet worden.
En toen: ik ging naar de Intratuin voor wat plantjes voor in de tuin. Ik kwam terug met 8 lavendels (hmmm ruiken zo ekker!) en zag bij de kassa opeens dit mooie houten bord staan:

before

Hij was wel wat beschadigd, stukjes hout waren er aan de zijkant af en veel spinters. Ook wist ik niet of het nou de bedoeling was dat hij wit met veel grijs was (soort vintage look?) of dat hij gewoon vies en oud was. Maar goed, ik dacht: dit is mijn perfecte nagellakstashrek! Goed woord voor galgje dames 😉 En voor €24,95 nam ik hem mee!

En hup; It was mine 😀
Thuis gekomen ging hij de schuur in want ik had er geen tijd voor, maar van de week was ik mijn nagellak aan het opruimen (ik wil nog een keer mijn stash laten zien), en bedacht me dat mijn lieve nagellakstashrek nog in de schuur stond, arme ziel.
Als eerste heb ik hem met een droge doek goed schoongemaakt, en ben ik als een gek gaan schuren. Overal de splinters eraf, de deukjes egaal maken, en goed schuren voor het verven.

Daarna met een natte doek alles schoongemaakt, schuurrestjes eraf en laten drogen in de buitenlucht.

Zojuist heb ik mijn eerste laag witte houtverf erop en kan ik niet wachten om mijn nieuwe juweeltje alvast aan jullie te showen:

2

Pretty he? Het is al wat egaler wit geworden. De grijze tinten (50 ;-)?) zijn al weg, en hij droogt lekker snel nu in de warme zon.
Morgen ga ik een tweede laag wit doen en dan goed laten drogen, even kijken hoeveel laagjes hij nodig heeft maar ik denk dat hij met twee laagjes al mooi wit is. Het is wel even priegelen want met een klein kwastje doe ik eerst alle smalle randjes en de kleine hoekjes. Daarna ga ik met een brede kwast de grote oppervlakten doen.
Een nauwkeurig werkje maar dat is nailarten toch ook 😉

Zijn jullie benieuwd hoe hij is geworden als hij helemaal af is?
En hebben jullie ook een leuk rekje voor je nagellakstash? Ik ben benieuwd 😀

29 thoughts on “Project: Nagelstash rek! #1

Dankjewel voor jouw reactie!

