Tag: nagellak!

Goedemorgen ladies!
Vandaag eens een tag die perfect bij mij past: de Nagellak Tag! 😀 Ik heb hem van een andere blog overgenomen (geen idee meer welke, had hem al een tijdje als concept staan), maar wees vrij om hem over te nemen!

Liefs, Jewelyz

nails

Hoeveel nagellakjes bestaat jouw stash?
Ok, ik denk iets van 60 lakjes? Speciaal voor deze tag ga ik ze vandaag allemaal tellen..
*1 uur later
Het zijn er uh 116 *slik, iets meer dan ik dacht.
+ 33 stripers (MAX, Essence, Etos & Fogan)
Verder wat losse glitterdoosjes, nailstickers, rhinestones e.d.

Van welk merk bezit je de meeste lakjes?
Rimmel! 27 stuks heb ik zojuist geteld 😉 waarvan 3x de Salon Pro Kate collectie, de rest is van de gewone Pro collectie of de 60 Seconds lijn.
rimmelss
Geen idee hoe dat zo is gekomen, maar deze lakjes zijn gewoon zó fijn! De kwastjes zijn breed, en ik heb vrij brede nagels dus voor mij is het ideaal om mee te lakken. Ze hebben ook heel veel mooie kleuren, en de dekking is ook perfect. I’m in love 🙂

Wat is de meest voorkomende kleur?
Hmm, volgens mij aqua/blauw/paars? Ok, dit zijn drie kleuren haha. Maar die richting zeg maar 😉
Oh en roze ook wel zie ik zojuist.

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Jazeker. Ik koop echt alleen lakjes die ik mooi vind en meestal ook na research/reviews op internet of andere blogs. Ik hoef niet van elke nieuwe collectie alle lakjes als het mij niet aanspreekt.
Zo heb ik geen magnetic-lakjes, vind het niet mooi (bij anderen wel, maar niets voor mij), en cracklecoats heb ik ook niet (behalve de Bourjois Python Topcoat, die moest ik gewoon hebben! Maar hé dat is python, dat is toch anders dan crackle?).
Hm ik heb eigenlijk ook geen caviarballetjes, en fluffypowder en losse frummels voor op mijn nagels. Gewoon omdat het mij niet praktisch lijkt eigenlijk. Behalve rhinestones! Diamonds are a girls best friend 😀 Toch?
litters
Conclusie: ik ben eigenlijk helemaal niet zo hip? *slik

Welke nagellak draag je het meest? Schrijf de kleur en het merk op!
Dat is Rimmel Pro #400 Peppermint, die heb ik al heel lang en is echt mijn favoriet! Ook gebruik ik Rimmel 60 Seconds #835 Bright Back at You heel vaak, echt mooie kleuren 🙂
Check here my babies:
favorieten

Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?
Meteen even in mijn stash gekeken, en er is maar een lakje waar zelfs nog plakband om zit *slik, die heb ik nu al ander halfjaar en nog nooit gebruikt. Geen idee WHY? Het is een glitter topcoat (dus ik móest hem hebben) maar de combi is wat vreemd denk ik, of kerstachtig?, oordeel zelf:
essence
Essence #09 Copperize me!

Doel van deze week: deze topcoat gebruiken!

Gebruik je base- en topcoat?
Ja altijd! Een basecoat standaard. Eens in de week een dagje/nacht helemaal niets, geen basecoat en geen nagellak, hele dag lekker smeren met olie en creme om mijn nagels goed te verzorgen. Dag erna douchen en meteen een basecoat erop!

Het is erg belangrijk om een basecoat te gebruiken voor de verzorging van je nagels.
Twee jaar geleden gebruikte ik nóóit een basecoat, ik had er nog nooit van gehoord. Totdat ik heel gele nagels had, echt niet mooi. Ik ging googlen en kwam uit op vele beautyblogs waar stond dat nagellak je eigen nagels verkleurd! Heel logisch eigenlijk, en een basecoat zorgt ervoor dat dit wordt tegengehouden. Sindsdien gebruik ik hem eigenlijk non-stop, ik wil geen vieze gele nagels meer! 🙂 En het lakt ook erg fijn als je soms een ribbeltje op je nagels hebt; met een basecoat maak je je nagels eerst helemaal egaal.

De base- en topcoat die ik gebruik zijn van Sally Hansen, hier ben ik erg tevreden over. De droogtijd is ook erg snel! En ik gebruik af en toe de Miracle Cure van Sally Hansen voor mijn nagels, deze is ook al bijna op (kwastje komt met moeite nog bij de nagellak in t potje..).
base
Top coat – Base coat – Miracle Cure

Stempel je liever, of doe je nail-art met de losse hand?
Ik maak liever nailarts met de losse hand, wel met gebruik van dottingtools en kwastjes, maar daar kan ik net iets meer mee ‘los gaan’ ;-).
Of ik combineer het ook graag, een stempel en dan verder kliederen met de losse hand. Ach je hebt eindeloze variaties 😉

sephora opi

Hou je van shimmers en glitters, of liever van een crème finish?
Ik vind een créme finish heeeeel mooi! En (even reclame maken hehe) bij de Rimmel lakjes heb je na 2 laagjes meteen al een hele mooie finish! Toevallig heb ik nu een lakje van Maybelline op en die glimt ook al zó mooi, durf er haast geen topcoat overheen te doen ;-).
Maar uh glitters vind ik ook erg mooi! Glim bling 😀
glitters

Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja soms wel haha. Ik kan prima zonder, en ik moet ook niet perse mét nagellak de deur uit, maar ik vind het gewoon veel leuker staan! Anderen hebben het misschien weer met make-up, oorbellen of lipstick, tja ik met nagellak ;-).

Welke nagellak draag je op dit moment?
Een heel mooi lakje van Maybelline! Beetje blauw/paarse tint, very pretty 🙂
maybelline
Jullie zien hem vast nog wel voorbij komen met een nailart binnenkort.

Bedankt voor het lezen van deze nagellak-tag! Neem hem gerust over, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden 🙂

P.S. Ik heb gisteren goed geshopt in Rotterdam! Bedankt voor alle tips, zal snel een shoplog showen (en 3 nagellakjes oh oh, deze moet je dus nog optellen bij mijn 116 lakjes zie vraag 1…)

36 thoughts on “Tag: nagellak!

Dankjewel voor jouw reactie!

