Tips: nagellak opbergen

letter1

Goedemorgen dames!

Vandaag heb ik voor jullie een inspiratie artikel met tip over hoe je je nagellak kan opbergen. Gisteren heb je al kunnen zien dat ik mijn nagellak (of een deel daarin ;-)) opberg in een letterbak. Wat is nou een letterbak? (Opletten Deb! ;-))

Betekenis van “Letterbak” volgens wikipedia:

Een kast of letterkast is een lade waarin vakjes zijn aangebracht voor het opbergen van handletters. In de volksmond spreekt men wel van letterbak.

Het was vroeger vooral voor tekstschrijvers of vertalers een heel handig hulpmiddel; zij zette er dan letters in konden dit steeds verplaatsen om te kijken wat het goede woord was.
Tegenwoordig heb je natuurlijk laptops/Ipads en natuurlijk: backspace!

letter

Even terug naar de kern; een letterbak is tegenwoordig gewoon een leuke houten bak, met allerlei vakjes erin. Vroeger was het standaard aantal vakjes 9, nu heb je veel verschillende soorten met veel verschillende hoeveelheden vakjes. Voor je nagellak stash is het natuurlijk ideaal om je nagellakjes zo mooi te sorteren! Ook kan je er leuk kaarsjes en kleine beeldjes inzetten, eigenlijk is een letterbak onmisbaar in jouw interieur!

Vandaar dat ik een lijstje heb gemaakt met allerlei soorten letterbakken, voor verschillende doeleindes. Kijk met me mee naar deze leuke (en praktische) hebbedingen!

Action: vanaf €2,99
Ook harten variant in roze.
action
Bron: Vintage Blog

Kwantum – €20,- Afmetingen: 60×40 cm – Kleur: hout of wit.
kwantum-

Blokker: oa houten hart €14,99
blokker

Xenos: Verschillende soorten letterbakken:
xenos_

Riverdale: vanaf €59,95.
Onder andere hier verkrijgbaar, en ook bij Bol.com.
Riverdale

Wat vinden jullie van dé letterbak? Leuk voor je nagellakjes in op te bergen, of leuk om te versieren en op te hangen in de woonkamer?
Voor meer tips of ideeën waar je een leuke letterbak kunt halen of wat je er allemaal mee kan doen, vertel het me in de comments!

insp

Bronnen: PS kijk dit! De vrolijke letterbak.
Wit Grijs Roze
Mnieks Blogspot
Ingrids Blog

42 thoughts on “Tips: nagellak opbergen

  1. hihi bedankt voor het lesje ‘letterbak’ 😉 het kwartje is gevallen hihi.
    Ik weet nog niet wat ik ervan vind… ik vind het wel leuk en ook handig maar ik zou het zelf niet snel ophangen denk ik. Ik vind het denk ik toch iets te rommelig staan.. aan de muur.

  2. Hele leuke ideeën wat je allemaal met een letterbak kunt doen !!
    Mijn moeder heeft ook een letterbak en daar staat een hele verzameling vingerhoedjes in. Uit alle landen waar ze is geweest op vakantie. En nu is het zelfs zo dat alle familie, vrienden en kennissen ze ook allemaal meenemen 😉 hihi

Dankjewel voor jouw reactie!

