Fotografie #1: Insecten

Vandaag heb ik voor jullie een heel andere post dan normaal; namelijk een post over fotografie. Hier heb ik nog nooit iets eerder over gepost op mijn blog, maar dit is een grote hobby van mij!
Fotograferen doe ik nu al ruim 9 jaar, waarvan 7 jaar met mijn Canon EOS 350D spiegelreflex. Hierbij gebruik ik ook drie objectieven (lenzen), namelijk de 18-55mm (2x) en de 70-300mm.

Voor iedereen die denkt; ‘hoe meer megapixel, hoe beter de foto’s zijn’ even een tegenargument: mijn 7 jaar oude camera heeft 8 Megapixel (was toen onwijs veel haha!), dat is nu evenveel als mijn mobiele telefoon heeft..

Onderstaande foto’s heb ik vorig weekend gemaakt met mijn 70-300 lens. Dit is echt een perfecte lens voor macro foto’s en om goed in te zoomen. Nadeel is dat je (zonder statief) de camera heel steady moet houden: elke kleine beweging is met deze zoomlens al een groot stuk oppervlakte verschil.

Foto_ 016_0

Foto_ 036_0

Foto_ 039_0

Foto_ 044_0

Foto_ 058_0

Foto_ 053_0

Foto_ 048_0

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om wat foto’s te zien, dit keer zijn het foto’s van insecten. De meeste foto’s die ik maak zijn natuurfoto’s of dierenfoto’s.
Ook heb ik twee keer een fotoshoot voor een bruiloft gedaan, maar die zijn natuurlijk privé dus daar kan ik jullie niet mee lastigvallen ;-).
Als jullie het leuk vinden of bijvoorbeeld eens paar maand een fotografie post te zien, laat het dan even weten bij de comments!

Liefs, Jewelyz

40 thoughts on “Fotografie #1: Insecten

Dankjewel voor jouw reactie!

