Review: 1001 hairextensions

header

Advertorial – Hairextensions; het is een vak apart. Of het staat je geweldig, of het is echt een mismatch.
Zelf heb ik (heel erg lang geleden) wel eens twee paarse hairextensions in gehad, die mijn kapper dan vastmaakte en wat dan een maand lang super zat en helemaal hip was.
Echt hairextensions heb ik nog nooit gehad, en waarom niet? Ik heb altijd lang haar gehad, en er nooit behoefte aan gehad.
Afgelopen februari besloot ik (na weken/maanden/eeuwig twijfelen) om een bob te laten knippen; gewoon hup alles eraf! En dat alles was toch wel een aardige 30cm en ik wilde het gewoon eens doen; eens zien hoe een bob mij zou staan en hoe makkelijk kort haar is. Met douchen/je haar wassen ben je zó klaar, en je haar is ook zo droog! Met kammen ben je er zo hup doorheen, ideaal.
Maar toch miste ik mijn lange haren wel, en vooral dat er een staart/vlecht/knot in kon was iets wat gewoon praktisch is, en tja met kort haar is dat even iets anders.

038_

Toen ik benaderd werd om hairextenions te proberen dacht ik; wauw, ideaal! Zelf zou ik er nooit aan beginnen, want ik vind het vaak ‘nep’ staan (hé en ondertussen groeit mijn haar ook hoor), maar proberen; waarom niet?
Op de website van 1001 Extensions keek ik naar de haarkleur die het beste bij mijn eigen haarkleur paste, en koos ik de lengte uit welke ik zou willen.
Ook kan je kiezen voor de soort extensions die je zou willen; clips (heb ik gekozen), ringen, keratine en hairwaves. Omdat ik hier helemaal niet bekend mee bent, zagen de clips er het makkelijkst uit 😉

exten

Wel jammer is dat de lengtes allemaal erg lang zijn, het begint namelijk vanaf 38 cm en dat is toch wel vrij lang. Je kan geen extensions van 15cm of 20cm bestellen, wat ik misschien wel mooier/natuurlijk vind staan bij mijn kapsel.

Vorige week ben ik Marije van Bonjour Cherie langsgegaan, de hairgoeroe ;-), en heb ik haar de extensions bij mij laten inzetten. Ik ben er zelf niet zo’n held in, alhoewel het volgens Marije heeel makkelijk is, en weet dat zij er heel goed in is.
Het gaat gemakkelijk met de clips, je moet even een mooie scheiding maken van je haren, en steekt de clip onder een pluk haar. Hij blijft aardig goed vastzitten en doordat je natuurlijke haar eroverheen valt zie je niets van de clip.
Hieronder heb ik een paar foto’s van mijn haarkapsels met mijn extensions! Alle eer aan Marije!

foto 091_0
Hier heb ik de extensions in, en mijn haar los. Je ziet nu duidelijk het verschil tussen mijn eigen haar (en de hippe highlights die ik heb, woeps) en de extensions. Persoonlijk vind ik dit niet mooi en zou ik dit ook niet zo los dragen.

foto 097_
Hier heeft Marije mijn haar in een staart gedaan, waardoor het mooi als een geheel valt. Hé dit ziet er best goed uit (al zeg ik het zelf)! Ik voel me een beetje Sporty Spice, maar voor een avondje uit zou ik dit wel aandurven.

foto 100_
Hi, it’s me!

foto 110_

Wat vinden jullie van mijn deze hairextensions? En hebben jullie wel eens extensions ingehad?
Deze clips zijn te koop vanaf €44,90, hiervoor krijg je dan 7 banden van 38 cm met natuurlijk haar. Kijk voor meer informatie en soorten extensions op website van 1001 Extensions.

35 thoughts on “Review: 1001 hairextensions

  1. heel mooi!! 🙂 ik ben dol op lang haar 😉 en hier idd ook al jaren de twijfel wel of niet kort knippen en het gewoon eens proberen… uiteindelijk het in laagjes laten knippen zn 20 cm eraf… en de dag erna besloot ik het alweer llang te laten groeien haha

Dankjewel voor jouw reactie!

