Review: Bodybutters – The Body Shop

0_ 080_

Dé bodybutters van The Body Shop! Wie kent ze niet?

In mijn hele stash heb (uh had) ik maar één bodybutter van the Body Shop, die ik vorig jaar heb aangeschaft namelijk Blueberry. Ik ben hier zo tevreden over en gebruik hem dagelijks.
Vorige week waren alle Body Butter bij de Body Shop €10,- en omdat ik al een lange tijd Honeymania wilde hebben besloot ik om hem vorige week te halen. Ooh wat een heerlijke geur is dit! Ik ben ook honingverslaafd dus tja dit is gewoon géweldig!

Ook leuk om jullie te vertellen: als jullie member bent van The Body Shop mag je een Body Butter van 200ml uitzoeken voor maar €5,-! Dit is tot en met zondag 13 oktober. Kijk voor meer informatie op de website van The Body Shop.

Alle producten van The Body Shop zijn fair-trade en dierproefvrij.

Hier zie je de Honeymania; de structuur is vrij dik, maar de smeerbaarheid is erg goed.
Het is vergelijkbaar met boter; hij is vrij vettig, romig en smeert heerlijk uit. Na even goed uitsmeren +- 1 minuut is hij ook helemaal in je huid verdwenen en is de plak weg.

0_ 096_

Ook de honing die voor deze Bodybutter is gebruik is fair-trade en is afkomstig uit het plaatsje Bezamar uit Ethiopië. De honing wordt geproduceerd in het Bale Eco-gebied, in handgemaakte korven van lokaal gekweekte bamboe. De honingraat wordt geoogst en de honing wordt gescheiden, gefilterd en ondergaat een kwaliteitstest. Deze traditionele manier van werken helpt de bijenpopulatie in stand te houden en voorkomt ontbossing. Persoonlijk vind ik het een heel goede en positieve eigenschap van de Body Shop dat zij Fair Trade producten verkopen.

Volgens de Body Shop geeft deze Bodybutter 24 uur lang hydratie aan de huid. Nu kan ik zelf niet zeggen of mijn huid door deze Body Butter 24 uur lang gehydrateerd is, ook verschilt dit per dag/temperatuur/seizoen denk ik.

0_ 090_

Zie hier Moringa: een fijne, zachte Body Butter, die wat fijner/dunner is dan Honeymania.
Je kan het omschrijven als ‘iets wateriger’ dan de Honeymania, maar waterig is hij zeker niet! Hij smeert wel sneller en makkelijker in omdat hij dunner is en de geur is heerlijk zacht. Ook ruikt deze Body Butter heerlijk, een bloemige geur komt je tegemoet als je je met deze Bodybutter insmeert.

0_ 088_

Deze Bodybutter heeft als grootste ingrediënt paranotenolie, dit is afkomstig uit Peru. Ook bevat hij heerlijke ingrediënten als honing, cacaoboter en sheaboter.

Leuk om te weten: door deze duurzame oogst van paranoten olie, die The Body Shop stimuleert, kunnen inheemse soorten, zoals de orchidee bijen (die afhankelijk zijn van de paranotenolie), blijven bestaan.

0_ 083_

0_ 099_

Deze Bodybutters bevatten 200ml en zijn voor €16,- per stuk te koop bij The Body Shop, of kies er een uit voor €5,- als Member!
Zijn jullie ook zo enthousiast over de Body Butters van The Body Shop? Wat is jullie favoriet?

36 thoughts on “Review: Bodybutters – The Body Shop

Dankjewel voor jouw reactie!

