Swatch: Essie – Recessionista

_ 066_0

Swatch: Essie – Recessionista

Dit mooie, donkerrode/paarse lakje van Essie heb ik een aantal weken geleden gekocht bij de Big Bazar voor €2,50 (twee stuks voor €5,-).
Ik vond het meteen een perfecte herfstkleur en voor die prijs hoefde ik ook niet erg lang na te denken! Mijn stash bestaat voor een groot deel uit Essie nagellak, die ik voornamelijk bij de Etos en de plaatselijke drogisterij koop.
Nu de Big Bazar de oude wintercollectie van Essie voor deze belachelijk lage prijs mag verkopen, ruil ik de Etos eventjes om voor de Big Bazar 😉 En volgens mij velen met mij.

Dan op naar de swatches!

_ 061-

De kleur is eigenlijk exact zoals ik hem verwachtte. Hij is donkerrood, heeft met een laag al een heel mooie dekking, mede door de donkere kleur van de lak en de fijne samenstelling van de lak. Een tweede laagje doe ik altijd voor de houdbaarheid.
De lakjes van Essie hebben een vrij brede kwast, wat ikzelf erg prettig vind lakken. Dit lakje is wat stroperig waardoor hij makkelijk te verdelen is over je nagels, niet naar je nagelriemen afdruipt en dus netjes op je nagel aan te brengen is.

_ 063-

Ik heb deze kleur al meerdere keren gedragen de afgelopen tijd (en heb hem nu nog maar een paar weekjes in mijn bezit!) en ben er eigenlijk al verliefd op.

De finish heeft een mooie glans, maar voor de houdbaarheid zou ik een topcoat adviseren.
Morgen komt hiervan de nailart online: it’s all Autumn!

_ 066-

Hoeveel lakjes van Essie hebben jullie in je stash?

36 thoughts on “Swatch: Essie – Recessionista

    • Dankjewel Kim!
      Over het algemeen ben ik erg tevreden over Essie en Rimmel nagellak. Essie blijft bij mij meestal zeker 4/5 dagen goed zitten, maar als ik veel werk met mijn handen/vingers dan slijt het wel sneller. Bijvoorbeeld als ik een dagje huishoudklusjes zoals ramen lappen/wc ed boenen/afwas dan heb ik sneller dat de nagellak van de tips slijt.
      Met een goede topcoat over je nagellak zodat hij wat extra bescherming heeft, blijft de nagellak ook langer mooi zitten 🙂 Succes!

Dankjewel voor jouw reactie!

