Tutorial: Mister Piggy

Tutorial4

Dierendag is alweer even geleden maar omdat ik zulke leuke en lieve reacties op mijn varkentjes-nailart kreeg, heb ik besloten om er een tutorial van te maken.
Hierbij leg ik stap voor stap uit hoe je te werk gaat en heb ik van elke handeling ook foto’s gemaakt, zodat je deze nailart met gemak zelf kunt namaken.
Benieuwd? Kijk met me mee.

Als eerste de benodigdheden:
– Lichtgroen lakje (Bourjois – Amande Defile)
– Lichtroze lakje voor het hoofd (Rimmel #262 Ring a Ring o Roses)
– Ouderoze lakje voor de oortjes + neus (Rimmel #405 Rose Libertine)
– Zwart lakje/striper voor de oogjes (Striper MAX zwart)
– Dottingtool of cocktailprikkers
– Een papiertje
– Geduld 😉

1. Je begint met het maken van de achtergrond. Varkentjes horen in de wei, die is groen en vandaar dat ik voor een lichtgroen lakje heb gekozen. Lichtblauw kan natuurlijk ook prima. Even goed laten drogen.

2. Met het lichtroze lakje zet je een brede streep, vanaf waar jij wilt dat het hoofd van het varkentje begint.
Doe dit ongeveer iets onder de helft, dan heb je nog genoeg ruimte over voor de oortjes.

3. Nu weet je waar het hoogte punt is, alles daaronder kan je lichtroze lakken in de vorm van een boogje.

4. Omdat lichtroze een kleur is die vaak niet in 1x dekt, heb ik hier nog een laagje lichtroze eroverheen gedaan, en even goed gelet op de randjes.

Tutorial1

5. Nu pakken we het oudroze (of een donkerroze) lakje, en je dottingtool/cocktailprikker. Drup met het kwastje een stukje nagellak op het papier, en van hieruit dip je de nagellak met je dottingtool/cocktailprikker en maak je rechtsboven en linksboven op het hoofdje een cirkeltje.

6. Varkentje heeft twee oortjes 😉

7. En een neus(je). Deze moet niet rond zijn zoals de oortjes maar meer ovaal.

8. Varkentje krijgt twee oogjes. Even je dottingtool/cocktailprikker schoonmaken of een andere pakken, en dan met het zwarte lakje even op papier druppen; hiermee maak je de twee oogjes. Zorg dat ze wel klein zijn!

9. Hier heb ik geen foto van maar je kan met het lichtroze lakje wat je eerder gebruikt hebt, twee kleine stipjes naast elkaar op de neus zetten. Hierdoor krijgt het neusje wat diepte.

tutorial2

Tadaáa: af is het varkentje! En Piggy heeft er een nieuw vriendje bij 😉

Tutorial3

26 thoughts on “Tutorial: Mister Piggy

Dankjewel voor jouw reactie!

