Gastartikel: Marble nailart

20130826 Marble 8 copy

– Gastartikel door Imke van iOnTrend.

Lieve lezeressen van Jewelyz,

Ik ben Imke en ben de ‘eigenaresse’ van iOnTrend. Mirjam is op dit moment van een heerlijke vakantie aan het genieten en ze heeft mij gevraagd een gastartikel te maken.
Ontzettend lief en ik voel me super vereerd. Ik volg Mirjam nu een tijdje en lees met plezier haar blog. Omdat jullie hele leuke artikelen en nail arts gewend zijn, heb ik een nail art uitgekozen die Mirjam leuk vond. Vandaag laat ik je de water marble nail art zien die geïnspireerd is op een van mijn meest favoriete armbandjes, En deze water marble is net iets anders dan anders, omdat ik haarlak gebruikt hebt om een echt marmer effect te creëren. Ik zal je de verschillende stappen en natuurlijk het eindresultaat laten zien.

1. Wat heb je nodig?
1
Allereerst een kleur nagellak om je nagels mee te lakken. Ik heb voor deze nail art Essie Where’s My Chauffeur? gebruikt. Ik heb twee laagjes aangebracht op al mijn nagels. Voor deze nail art heb je ook een gouden en een zwarte nagellak nodig. Verder een bakje met water, haarlak, tandenstokers, plakband en een stukje huishoudfolie.

2.Als de basiskleur droog is pak je het plakband en tape je je vingers af. Dat is wel zo handig, want het wordt een kliederboel. En het plakband voorkomt een hoop schoonmaakwerk, want je zult nagellak op je vingers en nagelriemen krijgen.

23

3.Als je dat gedaan hebt, pak je het stukje huishoudfolie en de gouden nagellak. Ik heb Revlon Gold Coin gebruikt, maar je kunt iedere gouden kleur gebruiken die je mooi vindt. Maak van het huishoudfolie een propje en dep dat in een druppeltje gouden nagellak. Vervolgens dep je dat op je nagel. Het hoeft niet dekkend te zijn, dus een paar keer deppen is voldoende. Dit laat je even drogen voordat je verder gaat met de volgende stap.

4.De voorbereidingen zijn klaar en nu gaan we de water marble maken. Hiervoor pak je het bakje met koud water. Laat 1 druppel zwarte nagellak in het bakje vallen. Je zult zien dat de druppel zich direct verspreid tot een grote cirkel.
En nu komt het lastige gedeelte. Pak de haarlak en spray een heel klein beetje op de zwarte nagellak. Echt een heel klein beetje. Je zult direct zien dat er gaten in de zwarte nagellak ontstaan. Dat is wat je wilt. Maar vrees niet als het niet iedere keer lukt.
Als er geen gaten komen en de nagellak verschrompeld, dan pak je gewoon een tandenstoker. Haal de nagellak uit het bakje en begin opnieuw. Ik heb het ook een aantal keren opnieuw moeten doen.

45

5.Plaats je nagel boven het water en dip hem vervolgens in het water. Kies de plek van de cirkel die jij het mooiste vind. Laat je nagel onder water terwijl je de overige nagellak met een tandenstoker verwijdert.
En als alle nagellak weg is, haal je je nagel uit het bakje. En dan ziet de nagel er zo uit. Zoals je ziet, zit er ook nagellak op het plakband. Dat is niet erg. Haal het plakband van je vinger af en laat de nagellak drogen aan de lucht.

foto 4

6.En als je al je vingers gedaan hebt, heb je een prachtige water marble! Om je nail art te beschermen gebruik je als laatste nog een top coat.

En dan is dit het resultaat! Ik hoop dat je het leuk vond om te zien.

20130826 Marble 5 copy

Liefs Imke

18 thoughts on “Gastartikel: Marble nailart

  1. Wow, ik vind dit altijd zo mooi! Lijkt me héél moeilijk om te maken, maar wel heel leuk 😀 tof dat je een gastartikel schrijft, je schrijft leuk en hebt het duidelijk uitgelegd!

  2. Mij lukt het ook nooit, ik weet niet hoe vaak geprobeerd ook met verschillende water temperaturen: koud, lauw, bron water enz.
    Ook met verschillende soorten merken nagellakken maar tot nu toe geen enkele resultaat.

Dankjewel voor jouw reactie!

