Review: Afvallen met BodieBoost

IMG_2924_

Na het succes van het eerste boek BodieBoost heeft Charlotte Willems twee nieuwe boeken geschreven waarbij afvallen leuk moet worden!

Het eerste boek is BodieBoost het Kookboek €17,95 waarin enorm veel goede recepten staan die je leren om lekker én toch gezond te koken. Het andere (kleinere) boek is Bodieboost het Dagboek €4,95 waarbij je zelf ‘moet’ bijhouden wat je op een dag allemaal eet.

bodieboost2

Afvallen is ook een onderwerp waar enorm veel boeken over geschreven zijn met steeds weer nieuwe (andere) methodes om het dít keer wel te laten lukken; steeds maar weer nieuwe manieren, maar waar ligt de grens?
Ik heb twee boeken van BodieBoost mogen ontvangen en ben erg benieuwd naar wat aan deze boeken zo bijzonder en vernieuwend is, want voor mij lijken alle afvalboeken op elkaar. Lees met me mee!

IMG_2929-

BodieBoost het Kookboek is een boek boordevol recepten en weekmenu’s. Hierin vertelt Charlotte op een enthousiaste manier over haar afslankmethode. Haar afslankmethode is niet gebaseerd op calorieën, wat bij vele afslankboeken wel zo is, maar zij denkt in families. Dit zijn de productgroepen: koolhydraten, fruit, groenten, zuivel en eiwitten.

Charlotte is van mening dat deze manier van diëten duidelijker is en daardoor goed haalbaar is.
Ook geeft ze in het Kookboek haar 12 gouden regels prijs; de regels die duidelijk zijn en waar je je aan moet houden om het voor jezelf zo makkelijk mogen te maken.

IMG_2927-

Ik vind dit een vernieuwende manier van denken over afvallen en denk dat deze methode heel geschikt is voor een vrij grote doelgroep. Als je een onregelmatig leven lijdt, een onregelmatige baan hebt of heel onregelmatig eet is dit boek zeker aan te raden. Je kan deze afvalmethode heel goed combineren met je drukke bestaan.

Ook vind ik het boek heel overzichtelijk; er staan beschrijvingen met plaatjes bij van koolhydraten, fruit, zuivel, groenten en eiwitten en hier staat ook bij hoe vaak je deze mag eten. Erg handig!

BodieBoost het Dagboek is een kleiner boek bestaande uit 76 pagina’s.

IMG_2925-

Dit is een invulboek waarbij je zelf kan bijhouden wat je per dag eet. Ook dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in een schema, je kan precies noteren wat je gegeten hebt, hoeveel tussendoortjes je genomen hebt, wat je huidige gewicht is, welke acties je onderneemt om je nieuwe doel te bereiken, je weekmenu’s noteren en je jokerlijst niet te vergeten 😉 . Ook wordt er op gelet wat je motivatie is en wat je uiteindelijke doel is.

IMG_2926-

Als ik beide boeken zo bekijk en lees ben ik erg enthousiast geworden over deze afslankmethode! Het is vernieuwend, verfrissend en ook verrassend.
Dit boek zou ik aanraden als je zelf opzoek bent naar een methode om af te vallen en niet te veel van strenge regeltjes houdt; met deze methode mág je namelijk snoepen! En naar mate je verder komt in het boek wordt afvallen zelfs nog leuk 😉

IMG_2932-

De recepten in het kookboek zijn ook erg verrassend en lekker; zelfs de Sexy Snack is gezond!

Beide boeken zijn uitgekomen in november 2013 en te koop bij de boekenshop (Bruna/AKO) en op Bol.com

Wat vinden jullie van deze afslankmethode, is hij vernieuwend, zou je het een kans geven?

20 thoughts on “Review: Afvallen met BodieBoost

  1. Ik ben deze samenwerking niet aangegaan omdat ik het zelf niet nodig heb en dus niet zou gebruiken. Maar ik denk dat dit wel een goed idee is voor mensen die iets willen afvallen ofzo.

  2. Het dagboek lijkt me een hele goede voor mij! Vanmiddag even kijken …afvallen is voor mij namelijk best moeilijk door mijn Diabetes! Hopend dat het hiermee wel kan en lukt!
    Liefs,

Dankjewel voor jouw reactie!

