Nails vs Nails #5: Dieren

De tweede maandag van de maand; dat betekend Nails vs Nails met Imke van Iontrend! Deze maand is het thema ‘Dieren’ en hebben we beide een nailart gemaakt die geïnspireerd is door een dier.
Imke heeft gekozen voor een mooie nailart met een gaas, ik heb gekozen voor een French Manicure. Beide totaal anders; maar enigszins hetzelfde qua onderwerp!

Geniet mee; en laat weten wat je van onze nailarts vindt bij de comments.

Nailart van Imke:

Hoi hoi, wat fijn dat je weer een bezoekje brengt aan onze Nails vs Nails. Mirjam en ik hebben elkaar deze maand uitgedaagd om een nail art te maken met het thema ‘Dieren’. Ik ben gek op dieren en heb zelf twee katten. Die heb ik niet als inspiratie gebruikt voor mijn nail art. Ik heb gekozen voor een snake skin nail art en heb daar een zomerse twist aan gegeven.

IMG_9434 copy

Voor deze nail art heb ik drie kleuren gebruikt: Catrice Pinkadoxa, Catrice Love, Peach & Harmony (beiden uit de LE Celtica) en iROSEdescent (uit de LE Haute Future). Om het effect van de slangenhuid te maken heb ik een stukje gaas gebruikt en een make-up sponsje. Nadat ik mijn base coat had aangebracht, heb ik een laag Pinkadoxa op mijn nagels gedaan.

_MG_9424 copy

Toen deze droog was heb ik met de dunne kant van het make-up sponsje een wiebertjes patroon gemaakt met Love, Peach & Harmony. Het hoeft niet heel secuur want er komt nog een laagje overheen. Als laatste heb ik een stukje gaas (of tule) gepakt. Dat heb ik strak om mijn vinger gebonden en vervolgens heb ik met iROSEdecent en de platte kant van het make-up sponsje het patroon van de slangenhuid om mijn nagels gesponst. Ik wilde graag een ruige look en heb daarom expres een paar gaten laten vallen. En als laatste heb ik een laag top coat aangebracht.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien. Liefs, Imke.

Mijn nailart:

Komende maand hebben we als thema ‘Dieren’ gekozen voor onze Nails vs Nails; een leuk thema waar je werkelijk alle kanten mee op kunt! Eerst dacht ik aan uiltjes, varkens, katten en van alles; maar ik wil het ook rustig houden en bedacht als eerst een French Manicure te maken met mijn favoriete witte Hema nagellak.

NailsvsNails1

Op de witte randjes heb ik met zwart (Max striper), knalroze (Rimmel Rita Ora #323 Don’t Be Shy) en lichtroze (China Glaze – Dance Baby) allerlei kleine stipjes en streepjes gemaakt, zodat het een panter nailart is geworden.
Ondertussen weten jullie al dat ik van een accentnagel houdt 😉 en mijn wijsvinger was dit keer aan de beurt: wit met zwarte polkadots vind ik zo’n leuk effect geven. Maar hij was nog niet helemaal af; er moest nog iets van roze bij. Ik heb met mijn striper wat lijnen gezet en middenin een vlinder van Fimo geplaatst.

NailsvsNails2

Al met al; een panter manicure & een vlinder; beide goed voor een dieren nailart!
Bedankt voor het kijken en laat gerust weten in de comments wat jullie van de nailarts vinden.

20 thoughts on “Nails vs Nails #5: Dieren

  1. Wow, super nail art! Ik vind de eerste nogal wild en uitdagend (zeer positief 😉 ) en de tweede zeer girly & sweet. Echt heel mooi! Xx

  2. Beide erg leuk en ook erg verschilend! Persoonlijk vind ik de slangenhuid het leukste, wat rustiger en meer algehele samenhang. Maar sowieso ook erg leuk om samen een thema te doen!

Dankjewel voor jouw reactie!

