Ikat nailart & China Glaze

China Glaze Ikat

Ikat; een nieuw design/printje voor je nagels! Momenteel helemaal hip en je ziet het op vele blogs ook verschijnen.
Eerst wist ik niet precies wat ik er van moest vinden; het is vraagt wel om een beetje inlevingsvermogen 😉 Ikat is een techniek waarmee je stoffen van leuke patronen kunt voorzien; bijvoorbeeld voor kleding. Hoe dit precies in zijn werk gaat; geen idee; wel weet ik hoe je dit op je nagels kunt krijgen!

Het mooie mintkleurtje wat ik gebruikt heb is Peppermint van Rimmel London; nu nog steeds te koop in de winkels voor €3,99. Als je opzoek bent naar een goeddekkende mintlak is dit zeker een aanrader!

Rimmel London Ikat

Ik besloot om eerst maar een accentnagel te maken; eens kijken hoe Ikat mij bevalt. Ik heb gebruik gemaakt van China Glaze – Gothic Lolita (paars) en China Glaze – Bottoms Up (roze), ook mijn witte Hema Long Lasting lak om het contrast goed te laten zien.

China Glaze Ikat

Het Ikat printje is even priegelen en oefenen; maar het moet ook niet te netjes worden. Dit is een nailart die juist wat ‘ruig’ is en daardoor heel gemakkelijk te maken door iedereen! Binnenkort komt hier een tutorial van online.

17 thoughts on “Ikat nailart & China Glaze

Dankjewel voor jouw reactie!

